Sabtu, 15 Januari 2011

Asia Master Athletics Championships,Bukit Jalil 2010.


Gambar: Aku dan Pae
hah..kalo tgk aku dengan si budak kenet ni memang orang akan kata, " hai...ke mana saja muka depa dua orang ja...tang sana jumpa, tang sini jumpa...". Tu lah aku dan pae. Tak sah kalo aku ni jalan tak dak dia, mesti dia mengekoq ja ke mana saja aku pi walaupun ke tandas..hehe (tu pun aku la yang ajak dia teman pi..almaklumla penakut..hehehe) Waktu cuti bulan 12 tahun lepas, aku dan pae ni ada la jadi volunteer dalam sukan ASIA...Pae dan kawan-kawan yang lain jadi ajk hadiah. Manakala aku pulak, jadi ajk Sijil..kira tak dak la berat sangat keja aku...Cuma seksa sikit la nak buatnya, almaklumla banyak yang nak kena taip..dah tu nama pulak yang berbelit-belit...hai...punyalah susahnya...kami berada di sana selama 10 hari iaitu bermula daripada 3hb-12 disember 2010. macam-macam benda yang kami belajar kat sana. at least dapat lah kami ni dapat lah ilmu sal2 sukan ni..tak la teruk sangat..

gambar: semua yang terlibat dalam melaksanakan sukan AMAC.

Inilah tenaga kerja yang bertungkus lumus dlm menjayakan sukan AMAC.Bukan senang tau bila kita yang jadi tuan rumah dalam apa juga acara yang besar. Tambahan pula ni peringkat ASIA,ni dah dikira peringkat yang tinggi. Pape pun semuanya dah selesai. Best lah masa join sukan ni. InsyaALLAH kalau ada lagi sukan2 yang macam ni, memang nak join. pengalaman dalam menyertai sesuatu bidang atau kerja tu sangat penting. Bila peluang tu datang, kita jangan lah buat tak tau ja, tolak sana, tolak sini. Baik kita rebut apa saja peluang yang ada. Kadang-kadang perkara macam ni hanya akan datang sekali ja dalam hidup kita. Maka di sini saya ingin berpesanlah kepada semua rakan-rakan, jika sesuatu peluang tu diberi rebutlah sebelum tiada peluang kedua.

gambar: kak Gaithiri, abg Hafiz dan aku.

Ni lah keja tempat keja kami. Buat sijil memang dah jadi kepakaran kami..hehe (bangga la pulak). Kak Gaithiri dan abang Hafiz banyak bantu aku dalam buat keja2 ni. Team kami ni memang the best la. Bukan mudah nak buat keja2 mcm ni, tmbah2 bila nama peserta yang menang ni bukannya pendek2,tapi semua panjang berjela-jela. Nak muntah bila aku baca, especially dari India dan Sri Lanka. Nama depa punyala panjang. memang kirim salam la sapa yang buat( aku la tu), punya la takut sijil tu rosak dah kena check satu persatu nama peserta tu. bukan check kot buku ja, malah cari peserta tu sendiri. takut2 nanti depa mai dok komplain nak tukaq nama pulak. kan dah susah tu. tapi pape pun, keja kami memang tebaik punyer lah...hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan